Svarbiausia pradėti arba sporto nauda

 Šiandien nusprendžiau pasidalinti savo patirtimi sportuojant. Sportas ir kelionės man – du neatsiejami dalykai. Tikiuosi, kad mano asmeninė patirtis ir keli patarimai, kuriais pasidalinsiu, paskatins Jus pasirūpinti savimi. Visi mes, turbūt, esame girdėję, kad sportuojant gaminasi laimės hormonas – endorfinas. Tad, jei trokštate būti laimingi – sportas turėtų tapti Jūsų kasdieniniu palydovu. Jis taip pat sėkmingai mažina nerimą, padeda kovoti su depresija.

Kodėl sportiškam žmogui keliauti smagiau?

Sportas ne tik teikia laimės – jis didina ištvermę, kuri tokia svarbi bet kurioje gyvenimo srityje. Taip pat ir kelionėse. Kaip užkietėjęs keliautojas, galiu prisipažinti, kad, jeigu sportas nebūtų mano kasdienybė, būtų kilę sunkumų pasirinkus aktyvų poilsį. O toks laiko praleidimo būdas mano mėgstamiausias. Esant prastos fizinės būklės daug sunkiau kopti į kalnus (kad ir neaukštus), ir dviračiais ne vieną kilometrą numinti ar apeiti salą pėsčiomis tampa sudėtinga. Net, jeigu sala mažytė, patikėkite, ištvermės prireiks…

Taigi nuspręsta – jau nuo šiandien imsimės nelengvos užduoties – paversti sportavimą savo kasdieniniu įpročiu. Taip, nuo šiandien, ne nuo rytojaus ar kito mėnesio, nes atidėliojimas tikrai nepadės keisti tingaus gyvenimo būdo. Na o, turbūt, kiekvienas iš savo patirties galime pasakyti, kad svarbiausia – pradėti, o jau tada labai greitai pajuntama sporto teikiama nauda ir tai netrunka tapti įpročiu.

Patarimai norintiems pradėti sportuoti

Kad būtų lengviau, pateiksiu kelis patarimus, kurie turėtų padėti siekti išsikelto tikslo. O tikslą išsikelti sportuojant – labai svarbu. Jis padės Jums tobulėti ir judėti pirmyn. Tai gali būti troškimas numesti kelis kilogramus (svarbu tiksliai įvardinti jų skaičių) ar sustiprinti raumenis. Taigi, patarimai:

  • Kad mankšta nepabostų, derinkite įvairias sporto rūšis: aerobiką (ji skirta širdies ir kraujagyslių sistemai), pratimus, stiprinančius raumenis, tempimo pratimus, kurie parengia kūną treniruotei, lavina lankstumą, jie taip pat būtini baigiant užsiėmimą.
  • Vartokite sveiką maistą. Tai Jums padės palaikyti normalų cholesterolio kiekį. Ir ne tik. Sveika mityba – neatskiriama kūno tobulinimo dalis.
  • Geriau sportuokite iš lėto ir ilgiau nei pernelyg energingai ir greitai, nes tokia mankšta gali net pakenkti. Be to, lėta ir ilgiau trunkanti mankšta naudingesnė širdies ir kraujagyslių sistemai.

Horizonte – sportiška figūra!

Iki sveikesnio ir laimingesnio gyvenimo telieka žengti nedidelį žingsnelį – pradėti sportuoti, pvz.: šiandien pat išeiti keliolikai minučių pasivaikščioti gryname ore ar nusipirkti sporto klubo abonementą.

Galiu pasakyti iš savo patirties: kai sportą paverčiau kasdienybe, netrukau pamatyti rezultatą. Jis mane nustebino. Tikiuosi, kad maloniai nustebsite ir Jūs – kiekviena diena, praleista sportuojant, stiprins ir sveikatins Jūsų kūną, o mankštos metu išsiskiriantis laimės hormonas, endorfinas, dar ir pagerins nuotaiką. Belieka palinkėti sėkmės kelyje į sveikesnį ir laimingesnį gyvenimą.