Sveiki, mieli manoturizmas.lt skaitytojai. Jūs įpratę, kad mūsų straipsnių kalbantysis – vyras, tačiau šį kartą su Jumis bendrausiu aš – Jums gerai pažįstamo keliautojo antroji pusė. Mano vyras paskatino paįvairinti mūsų blogą moteriška įžvalga. Pasistengsiu įgyvendinti šį jo norą ir būti Jums ne ką mažiau įdomia pasakotoja.

Visada domėjausi sveika gyvensena, ji aktuali man ir iki šiol. O šiandien noriu pakalbėti apie organizmo grūdinimą. Žiemą toks straipsnis, turbūt, priverstų odą pašiurpti, tačiau vasarą turime palankias sąlygas pliuškentis vandenyje ar pavaikščioti basomis po rasą, galiausiai – apsilieti kontrastiniu dušu.

Mano vyras jau dalinosi savo patirtimi su Jumis sveikos gyvensenos rubrikoje, rašydamas apie tai, kaip nepriaugti svorio kelionių metu. O aš pratęsiu sveikos gyvensenos temą, kalbėdama apie grūdinimąsi.

Sveikatos paslaptis – grūdinimasis

Grūdinimasis – kas tai?

Taigi, kas yra tas bauginančiai skambantis grūdinimasis? Tai vienas iš rūpinimosi sveikata būdų, kurio dėka žmogaus organizmas tampa atsparesnis nepalankiems aplinkos veiksniams. Ruošdamasi šiai temai, kažkur perskaičiau, kad sistemingai besigrūdinančiam žmogui tikimybė susirgti sloga sumažėja 4 kartus! O kai kuriais atvejais slogos išvis išvengiama, nes organizmas apsišarvuoja apsauga nuo peršalimo.

Daugelis mūsų susimąsto apie tai, kad reikėtų pradėti grūdintis. Mes su vyru taip pat apie tai susimąstėme, nes dažnai keliaujame ir nuolat patiriame staigius klimato pasikeitimus. Seniau tai vienas, tai kitas vis peršaldavome, pakeitę klimato juostą, tačiau, kai nusprendėme grūdintis, negalėjome atsidžiaugti, kad šis sveikatos stiprinimo būdas išties veikia.

Svarbu į jį nepulti fanatiškai. Pradėti reikia pamažu, o ne staiga žiemos vidury šokti į eketę. Naujokai gali pradėti nuo paprasčiausių pasivaikščiojimų lauke. Ir iš tikrųjų, žiūrėdama per žinias į ledinėje jūroje besipliuškenančius sveikuolius, ir gundydavausi pasekti jų pavyzdžiu, ir kartu būdavo nedrąsu. Bet, supratau, kad reikia pradėti po truputį ir ėmiau plačiau domėtis, ką sako specialistai apie grūdinimąsi.

 

Taigi, jie teigia, kad grūdinimasis skatina spartesnį organų bei audinių aprūpinimą deguonimi, krauju ir kitomis būtinomis medžiagomis. Tuo pačiu stimuliuojama širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą. Spartesnis organizmo aprūpinimas krauju padeda išvengti peršalimo ligų ir nušalimų. Be to, tampame atsparesni stresui. Taigi grūdintis ne tik patartina, bet ir būtina! Grūdintis galima oru ir vandeniu. Tad apie viską iš eilės.

Grūdinimosi būdai

Grūdinimasis oru:

  • Išeikite pasivaikščioti gryname ore. Stenkitės tai atlikti kiekvieną dieną. Mums su vyru tai buvo atradimas – vėl vaikščiojome dviese po parkus ir kitas gražias vietas, kaip pažinties pradžioje. Juk dabar visi taip pripratę nuo taško A iki taško B važiuoti automobiliu, o pasivaikščiojimus renkasi vis mažiau žmonių.
  • Kuo dažniau vėdinkite kambarius ir įpraskite miegoti prie atviros orlaidės.
  • Kai tik leidžia oro sąlygos, sportuokite lauke.

Grūdinimasis vandeniu:

  • Kambario temperatūros vandeniu sudrėkintu rankšluosčiu apsitrinkite kaklą, rankas, krūtinę, nugarą. Paskui – pilvą, juosmenį, kojas. Tada tas vietas sausai nusišluostykite ir stipriai ištrinkite sausu rankšluosčiu.
  • Grūdinkitės besimaudydami duše. Išsimaudę po šiltu vandeniu, pradėkite sukti vis šaltesnį vandenį, o maudynes baikite visai šaltu vandeniu. Žinoma, tokia procedūra turi būti trumpa.
  • Kaip gi grūdinti mažąsias atžalas? Gydytojai pataria vaikus grūdinti nuo pat mažens. Leiskite jiems kelias minutes pavaikščioti per šlapią rankšluostį. Po procedūros taip pat sausai nušluostykite ir ištrinkite kojytes sausu rankšluosčiu. Žinoma tokį grūdinimosi būdą galite išbandyti ir patys.
  • Taip pat galite praktikuoti kojų ir rankų apipylimą šaltu vandeniu. Tik reikia šią procedūrą taikyti palaipsniui mažinant vandens temperatūrą (neskubėkite iš kart apsipilti lediniu vandeniu!).

Atsargumo priemonės

Baigdama paminėsiu atsargumo priemones. Ypač saugotis besigrūdindami turėtų vyresnio amžiaus žmonės, nes su metais organizmas sunkiau adaptuojasi po šalčio procedūrų. Visas minėtas procedūras vyresni žmonės gali atlikti  taip, kaip aprašyta, tačiau apsipylimus vandeniu reikėtų atlikti vėsiu, o ne šaltu vandeniu. Kitas patarimas: nesigrūdinkite sirgdami, tai gali baigtis plaučių uždegimu. Beje reikia nepamiršti ir to, kad kuo šaltesnis vanduo, tuo trumpesnė turi būti procedūra. Tikiuosi, kad šis straipsnis įkvėps jus išbandyti grūdinimosi procedūras, juk ne be reikalo sveikuoliai teigia, kad sveikatos paslaptis – grūdinimasis.